håll formen!


Senaste 4a veckorna har jag koncenterat mig mycket på att
komma tillbaka i form inför dansterminen som närmar sig med stormsteg,
varierat med armar/ben och andra gången mage/rygg..
jag känner mig faktiskt riktigt fräsh nu när jag hållit på några veckor,
och jag tänker inte ge upp!! dock är jag lite försiktig nu när jag är förkyld. sådär
riktigt förkyld dessutom .. lite tips för er som vill komma ifrom men tycker att gymmet är för avancerat
eller svårtillgänligt eller helt enkelt för dyrt.

1. Bestäm ditt mål
Vad vill du uppnå med din träning ? Kanske är det smidigare kropp, bättre hälsa eller dom där extra kilona
som inte vill försvinna trots att man äter ordentligt (nästan jämt)
Om du inte tränat tidigare är det viktigt att ditt mål är realistiskt, från 0 ggr i veckan till ett schema på 5 dagar i veckan
är alldelens för mycket, försök med varannan dag eller kanske bara 2-3 gånger i veckan.. (många bäckar små)

2. Planering
När ditt mål är satt ex. styrketräning och promenad måste du planera din träning till vilka dagar i veckan du ska träna.
skriv in det i allmenackan och slarva inte, skuter man på det en dag är det lätt att en vecka ha gått och man har den där skuldkänslan hängades över en..
Ex : Styrketräning mage/rygg måndagar promenad 30min ben/armar onsdagar
tänk på! det är inte själva träningen som bygger musklerna utan under vila du bygger muskler.!

3. Återhämtning

Återhämtning och vila är den viktigaste delen av träningens slutskede, att kroppen får vila upp sig för att ge energi
åt att bygga utt kroppsdelen du har tränat, låt det gärna gå en dag innan du tränar samma kroppsdel igen, vid hård träning rekomenderas det 48timmars vila för att musklerna ska återhämta sig.

4. Stretch

För att få maximalt ut av träningen och för att få dom där långa slanka musklerna som vi tjejer oftast eftersträvar är det
viktigt att du stretchar ut muskeln efter träning. 30sek - 1min på varje muskelområde så är muskel tillbaka i sitt vanligt "jag"

Om det är någon som är sugen på att få ett träningsschema skrivet eller som behöver lite råd eller vägledning i sin kost eller träning är det bara att fråga, jag studerar idrott hälsa på gymnasiet så jag har endel förkunskaper, iaf för det vanligaste och det kommer man långt på !!

Där har ni en snabbkurs i träning och bästa möjligheter för en bättre hälsa !

nu är det dax för mig att krypa isäng pillra i mig några piller och försöka att bli frisk så fort som möjligt, kvällen har redan blivit allt för sen..!!
tack till alla läsare som orkar sitta upp och läsa min blogg och ta del av allt och ingenting !

kärlek.

Kommentarer
Postat av: ilhana

ååh! perfekt! jag skulle verkligen verkligen verkligen behöva en massa hjälp. måste gå ner ett antal kilo till sommarn. du vet säkert ungefär hur mycket i veckan som gäller då?

2008-08-30 @ 02:21:07
URL: http://sorandom.org/
Postat av: jennifer&julia

väldigt fin blogg :)

Kommentera gärna hos oss med!



kramar

2008-08-30 @ 11:15:12
URL: http://julifer.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha jag kände samma sak! Man kan nog ändå behöva den tiden till att typ äta och sånt, och vi kan säkert hoppa in i den gruppen om vi känner för det :)

2008-08-31 @ 02:10:52
URL: http://srenman.blogg.se/
Postat av: Jonna

i need to do thaaat!

2008-08-31 @ 11:38:58
URL: http://jonnaa.se
Postat av: Sandra

Den är slut nu, men det var på trean nyss ;)

Haha det gick inte alls! Eftersom att vi inte körde moppe så kändes det så lönlöst att bara gå dit en halvtimme, så det får bli på måndag istället! :)

2008-08-31 @ 19:22:03
URL: http://srenman.blogg.se/
Postat av: tilde & nova

ja visst är klänningen underbar! men det är som du säger, den skulle vara väldigt svår att bära med det långa "svallet"

2008-08-31 @ 19:39:36
URL: http://ovanlig.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0