The dark Knight


film recension.

var på bio igår med elli och bror ..
först grekisk mat (ÅH vad jag bara älskar det)
sen blev det bio och batman (the dark knight) andra gången gillt :)
tidigare såg jag den med baby, och nu en gång till..

Filmen handlar om Batmans strid mot Gothams gator ..
Maffian som tidigare regerade Gothams gator är i frustration över att bank för bank
sätts deras tillgångar i stöpet. Det som tidigare var en bra stad för kriminalitet börjar bli "ödelagd"
Med hjälp av den nya distriktsåklagaren Harvey Dent sätts alla brottslingar bakom lås och bom med hjälp av
polischefen Gordon och Batmans inofficiella hjälp.
Jokern kommer in i spelet och förändrar brottsligheten till någonting helt annat, utan regler kan ingenting stoppas.
Batman har för första gången mött någon som inte har några regler eller låter sig stoppas av poliser eller maffian.

Heath Leadger gör en otrolig roll som Jokern, vidrig men samtidigt väldigt brillant och låter ingenting lämnas åt slumpen. förväntas får x antal oscar för det där !!

Mer tänker jag inte berätta för då kommer jag berätta alldelens för mycket!
Den är helt klart godkänd och kanske därför jag såg den två gåner ?!
10 av 10! awesome!

kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0