confused

Fredagen blev lugn, en sväng på SURF träffade gamla stalltjejor och snackade massa gamla minnen och försökte komma ikapp det man har missat.

Lördag blev det till att dra sitt strå till stacken på tävlingen, nu har jag gjort min funktionärsuppgift!! :)
SJUKT vad fina storhästar det finns, nästan så att man blir halvt kär i typ alla..
Hittade förövrigt en häst där som ville följa med mig hem, jag hade nog mer än gärna plockat hem den ;) hihi jag planerade tillochmed nästan en hästnappning, :) hihi

Kvällen var trevlig, kusinen kom upp och vi hängde på stan efter broders uppvisning :) rätt stolt att ha en brorsa som är svenskmästar :) - man måste få skryta ibland :D

Afasi och Filthy var iaf sjukt bra, jag kände verkligen taggen !! :) trots min mosade axel ;S
Sjukt bra tryck och bra låtar, bojkottning av DILEVA :D

träffade mycket folk, missade däremot fler ? - trevligt var det iaf :)

Söndagen blev det till att fira mamma, ta igen endel osovd sömn osv osv. Marräng tårta med hallon,blåbär och björnbär var INTE helt fel :) - heaven !! :)

Nu återstår ju ändå det där överhängade frågan som måste besvaras..
Hästar eller Dans ? hur ska jag planera min höst, vad ska jag satsa på, ska jag lämna det ena för att göra det andra, göra båda eller hur ska jag få allting att gå ihop ?

Jag vill dansa mera, bli duktigare kunna söka till våren ; tiden känns så knappt och det känns verkligen inte alls som att jag kommer trivas att dansa balett och modernt, men det kanske skulle vara roligt, det kanske skulle vara värt det `? - uppoffring  - ska jag dansa mer har jag INTE tid med häst, ska jag verkligen lägga ner hästarna och satsa på dansen, som jag inte ens vet om jag verkligen verkligen vill, men som samtidigt är en av mina stora passioner?

Eller ska jag faktsikt ta tummen ur, fara och provrida dom där superfina hästarna som jag verkligen verkligen skulle vilja ha, dom jag till och med drömt om att faktiskt få ha, att ha en alldelens egen storhäst att ta klivet upp och bli vuxen - vill jag bli vuxen ?

Det är mycket som måste bestämmas innom en snar framtid, speciellt om jag inte ska missa chansen när den finns precis framför mig, eller är det det jag vill ?

Allting känns bara jätteförvirrat, och när är det dax att släppa det som är ens största trygghet och gå vidare, när framtiden är oviss och man inte vet alls vilket håll man ska gå, vilken av vägarna som är rätt eller vad man ens vill uppleva med livet ?

Just nu känns det bara som att jag skulle vilja pausa, prova mig fram se konsekvenserna, känna det som går att känna för att senare ta ett beslut.. Vad vill jag och vad behöver jag är någontgin som faktiskt fyller mina dagar just nu, jag påverkas väldigt mycket av vad andra tycker men frågan är ju vad vill jag, och vad är möjligt ?

Igår pratade jag med min mamma om att jag och min far är ganska lika varandra, vi vill så himla mycket att ibland tar man nästan ihjäl sig för att slippa välja, och lite så känns det nu, jag vill inte stänga någon väg, jag vill både och.. Men det finns ingen tid, och det kommer inte finnas någon ork...

Jag tror jag hittat min dröm häst...

Kan jag leva utan min passion?


Kommentarer
Postat av: e

du kan leva utan en av dina passioner. men du kan nog inte leva med båda på samma nivå som nu, då sliter du ut dig!

2008-05-26 @ 12:21:52
URL: http://em1ly.blogg.se
Postat av: S

Nej, det var riktigt synd! Jag tror jag har fått fel nummer till dig eller något, för jag har provat ringa dig några gånger men då har det vart som att mobilen är avstnängd? :O

Oj, hoppas det går bra med ditt val... Men du får i alla fall tagga dans nu på onsdag torsdag! :D

2008-05-26 @ 14:01:46
URL: http://srenman.blogg.se
Postat av: Malin

men tussi, hästarna finns kvar nu och föralltid. pröva dansen, du älskar det ju!! fungerar det inte finns det tusenmiljoner hästar till salu.
go for it finaste evelina! :)

2008-05-26 @ 15:56:45
Postat av: emmy

jo men är det värt det? är det inte bättre att satsa på en av dom helt och hållet?

2008-05-26 @ 21:26:05
URL: http://em1ly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0